.

Tuesday 28 February 2017

Mak ada kanser tahap 4 tapi akak tetap nak ikhtiar dengan vivix untuk mak akak...


 


Ini kisah benar dari pengalaman saya sendiri. Sepanjang saya bergiat dalam bidang supplemen ni, saya memang bertemu dengan ramai orang yang bermasalah dengan kesihatan. Pelbagai jenis masalah di kongsi bersama. Saya menjadi pendengar yang setia dan juga perunding kesihatan mereka.

Kisah yang ingin saya kongsikan kali ini mungkin agak panjang. Ia tentang seorang ibu yang di sahkan menghidap kanser rahim tahap 4B. Ya Allah, rasa bagai nak gugur sahaja jantung saya mendengar pengakuan dari kakak ini. Ya, ibu beliau menghidap kanser! Bukan penyakit biasa-biasa. Ia penyakit yang boleh membawa maut!

Saya berkenalan dengan Kak Liza kira2 3 tahun lepas iaitu pada tahun 2014 melalui facebook. Kak Liza adalah customer saya. Seingat saya beliau telah membeli beberapa jenis vitamin shaklee dan terus mendaftar sebagai ahli. 

Lama Kak Liza "menghilang" dari dunia facebook. Saya sangkakan Kak Liza sibuk bekerja tetapi sangkaan saya meleset kerana ruap-rupanya Kak Liza sibuk menjaga ibu dan adiknya yang sedang sakit. Ya Allah, berat dugaan yang Kak Liza tanggung. Ibu menghidap kanser raim tahap 4B dan adik pula menghidap stroke. Sedih saya mendengar cerita Kak Liza. Kak Liza saya anggap seperti kakak sendiri walaupun kami sebenarnya langsung tidak pernah bertemu!

Akhirnya Kak Liza menghubungi saya....

Nak dijadikan cerita, tanggal 15 Februari yang lalu, Kak Liza mengubungi saya melalui whatsapp.. Saya cepat menggelabah jika orang menyebut nama saya tetapi nombor yang tertera tidak saya kenali ☺




Setelah berbincang dan memberikan info-info mengenai vivix , Kak Liza bersetuju membeli vivix untuk di berikan kepada ibunya. Kita ikhtiar, kata saya kepada Kak Liza.. selebihnya serahkan kepada yang Maha Esa..



Keesokkan harinya iaitu 16 Februari, Kak Liza terus memasukkan duit ke akaun bank saya untuk membeli vivix tersebut. Katanya dia nak 2 botol dahulu. Mujur sempat saya siapkan order Kak Liza pada hari yang sama. Untuk pengetahuan semua, jika kita membuat pesanan melalui laman web Shaklee sebelum jam 3 petang, barang tersebut in shaa Allah akan di keluarkan pada hari yang sama.

Betul sangkaan saya, cepat vivix Shaklee sampai ke tangan Kak Liza. 17 Februari dah sampai! Pantas kan servis Shaklee di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor ni.. Lega rasa hati saya.



Saya memberikan penerangan tentang cara-cara pengambilan dan penyimpanan vivix tersebut kepada Kak Liza. Dalam hati kecil saya terasa seolah-olah Kak Liza seperti kakak sendiri. Seolah-olah saya telah lama mengenali Kak Liza. Ya Allah, bantulah saya supaya saya dapat bantu orang seperti Kak Liza dan keluarganya.. Aminn..

Setelah beberapa hari, saya cuba mengikuti perkembangan mak Kak Liza. Saya hantarkan pesanan melalui whatsapp kepada Kak Liza bertanyakan tentang keadaan mak Kak Liza. 



Kata Kak Liza, dia berikan kepada mak dahulu sebab mak ada kanser rahim.




Kata Kak Liza lagi, mak mulanya tak nak minum, mungkin sebab pekat si vivix tu. Kemudian Kak Liza masukkan ke dalam air zam-zam barulah mak minum. Haish! Macam mana saya bole lupa beritahu Kak Liza ni, vivix tu boleh juga di bancuh dengan air untuk di minum. Aduhai... maafkan saya kak. Mungkin masa tu saya kelam kabut sikit. Tapi syukurlah, mak Kak Liza minum vivix tersebut. Apa yang memeranjatkan saya, Kak Liza juga ada berita yang genbira untuk berkongsi dengan saya. Berita yang membuatkan saya dan beliau sendiri menitiskan air mata!





Mak Kak Liza dah mula makan banyak dari sebelum ni! Kalau tidak, 5 sudu pun susah katanya! Ya Allah, gembira dan terharunya saya. Baru beberapa hari Kak Liza berikan mak minum vivix, Kesan yang sangat positif dalam masa yang agak singkat. 

Mungkin Allah berikan kesan yang cepat kepada mak Kak Liza tetapi tidak kepada orang lain. Jangan mengalah, jangan putus asa.. Ikhtiar selagi mampu. Betul tak?

Mendapat perkhabaran seperti ini membuatkan saya lebih bersemangat memperkenalkan vivix kepada semua orang agar saya dapat membantu mereka yang memrlukannya di luar sana.

Tak salah kita mencuba. Wang ringgit bukanlah segala-galanya. Korbankanlah demi untuk keluarga tercinta.

Bagi anda yang ingin mencuba vivix, boleh menghubungi saya melalui whatsapp.

Taip <vivix> hantar ke < +60123789284> 

Inshaa Allah saya akan sedaya upaya membantu anda!



**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 


 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- 
 NURSIMATUN MD YUSOF 
WHATSAPP:- 012-3789284 
Shaklee ID :- 1091465 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

0 comments:

Post a Comment